Kaart blijft populairste Valentijnscadeau

Marktonderzoeksbureau Ipsos onderzoekt Valentijnsdag.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In 2015 gaat 28% van de Nederlanders iets doen aan Valentijnsdag en is men bereid 55 euro uit te geven, dat is zo’n 8 euro meer dan in het jaar ervoor. Slechts 9% van de Nederlanders voelt zich wel een beetje verplicht mee te doen aan Valentijnsdag. Meer mannen voelen dit zo dan vrouwen.

De valentijnskaart blijft het meest populair onder mensen die aan Valentijn doen. 77% van de Nederlanders die iets aan de dag doet, stuurt een kaart, gevolgd door cadeautjes (38%), bloemen (35%) en chocolade (23%).

Zo’n 8% van de respondenten heeft wel eens een kaart ontvangen van een stille aanbidder, maar slechts 1% is daar ook op ingegaan.

Ipsos ondervroeg begin februari 2015 een steekproef van 1.000 Nederlanders van 18 jaar en ouder naar hun mening over Valentijnsdag.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie