Merk & Strategie

Kersverse private bank InsingerGilissen presenteert zich met een kleurrijke campagne

Claartje Vogel, redactie | 5 oktober 2017, 20:00

Het fusiebedrijf van Insinger de Beaufort en Theodoor Gilissen Bankiers wil geloofwaardig, onderscheidend en modern zijn.

InsingerGilissen is een fusiebedrijf van Insinger de Beaufort en Theodoor Gilissen Bankiers, twee private banks die op 1 oktober officieel zijn samengegaan. Het nieuwe bedrijf presenteert zich met een campagne gemaakt door het Amsterdamse bureau WE ARE Pi.

De campagne is sinds donderdagavond te zien op tv, in print en te horen op de radio. InsingerGilissen wil nieuwsgierigheid wekken en tegelijkertijd geloofwaardig blijven voor het huidige klantenbestand. De ambitie is om de nieuwe bank te presenteren als ‘onderscheidend en modern’.

Kunstzinnige verbeelding
Het beeld is geïnspireerd op gelaagde schildertechniek. Het moet uitbeelden dat “elke stap, beslissing en droom met de juiste begeleiding kan leiden tot groei”. Verschillende kleuren verf staan symbool voor financiële- en levensveranderende beslissingen. Ze worden over elkaar heen gegoten en worden uiteindelijk één groot kunstwerk.

Kleuren en emotie
Huib Vermeulen van InsingerGillissen vertelt dat de bank zich wil onderscheiden als 'pure play private bank'. Vermeulen: 'Dit betekent dat we niet alleen vermogensbeheer en beleggingsadvies aanbieden, maar ook wealth management zoals financiële planning en filantropie. Daar hoort een persoonlijke benadering bij. In de lanceringscampagne speelt emotie daarom een cruciale rol. De artistieke uitingen fungeren als metafoor voor de kleurrijke levens van clienten. De emotie die daarbij komt kijken achten we belangrijker dat het opsommen van onze producten.'

De campagne heet 'Every step of the way'.

Balans tussen creativiteit en geloofwaardigheid
Patrick Garvey, oprichter van WE ARE Pi: ‘Met deze campagne gebruiken we onze typische out-of-the-box denkwijze voor de wereld van private banking. We focussen op de sterke punten van de nieuwe bank en zoeken een balans tussen creativiteit en geloofwaardigheid.’

Credits:
Klant: Michiel de Vries en Huib Vermeulen

Creative Directors - Barney Hobson & Rick Chant
Art Director - Kazimier Salemink
Copywriter - Paul van Vliet
Copywriter - Chris Krabbendam
Copywriter - Jake Kedge
Editor - Rosie Hugill
Producer - Ekaterina Golovkina
Founding Partner - Patrick Garvey
Account Director - Emma Valk
Head of Strategy - Jessica Perri
Strategist - Andrea van den Bos
Strategist & Copywriter - Jack van den Burger
Strategist - Matthew Carney

Productiebureau: 1st Ave Machine
Director: Tim Brown
Producer: Kerry Smart
DP: Sam Goldie
Production Designer: Will Field
Model Makers: Asylum

Over de auteur

Claartje Vogel
Journalist en redacteur voor Adformatie, Tijdschrift voor Marketing en Tijdschrift voor Communicatie (Adfogroep). Lees meer over Claartje Vogel

Reacties op dit artikel (1)

Comment author avatar
Avatar

HJ Dul

(6 oktober 2017, 20:08)
Wat een prima voorstelling van het eigene van deze bank. Kleurrijk en vloeind jn samenhang en beweging.
stuur mij maar een poster om aandacht te geven in de buurt.

Gerelateerde items InsingerGilissen private bank we are pi

Meer in channel Merk & Strategie

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs