Media Lizard komt met Nederlandse PCMag en Askmen

Media Lizard, het nieuwe mediabedrijf van HUB Uitgevers-oprichter Wouter Hendrikse, komt met een aantal nieuwe titels. Het gaat om Tablet World en Nederlandse versies van PCMag.com en Askmen.com. Ook wordt Netshelter.com, een data-gedreven advertentieplatform, geïntroduceerd.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Wouter Hendrikse begon samen met Niels Roodenburg Media Lizard. Roodenburg was bij HUB verantwoordelijk voor het games-cluster.

Tablet World
Eind van deze maand komt Media Lizard met Tablet World. Volgens Hendrikse ‘een klassiek voorbeeld van een naam die exact vertelt waar het over gaat’. Op Tabletworld vindt de lezer nieuws en informatie over tablets en bijbehorende accessoires, apps en guides. Tabletworld wordt een zustersite van Androidworld.

De samenwerking die Media Lizard via al heft met het Amerikaanse Ziff Davis wordt ‘stevig uitgebreid’.

PCMag.com
Half december van dit jaar komt het bedrijf met de Nederlandes versie van . Roodenburg: ‘PCMag is al meer dan 30 jaar een leidend merk in de ICT-industrie. Jaarlijks test het befaamde PC Labs meer dan 2000 producten. De site trekt maandelijks wereldwijd een kleine 12 miljoen unieke bezoekers, waarvan er 250.000 uit Nederland komen. Bij de start heeft de Nederlandstalige versie van PC Mag.com dan ook een kwart miljoen unieke bezoekers op maandbasis.’

Askmen.com
Medio februari lanceert Media Lizard de Nederlandse versie van . Volgens Hendrikse is Askmen met 14 miljoen unieke bezoekers per maand in de Verenigde Staten ‘de absolute marktleider’ in het mannenlifestylesegment. Pay-off van de site: ‘Om van mannen betere mannen te maken’. ‘Vanuit Nederland trekt de site momenteel ongeveer 200.000 unieke bezoekers per maand. We merken nu al dat er vanuit de adverteerdersmarkt interesse is voor Askmen. De eerste campagne is al verkocht en draait nu op de Engelstalige site.
PCMag.com en Askmen.com krijgen hun eigen redactie en zullen een geheel Nederlandse identiteit krijgen.’

Netshelter.com
is ook nieuw onder de vlag van Media Lizard. Roodenburg vertelt: ‘Het is een data-gedreven advertentieplatform dat maandelijks vele koopsignalen verzamelt, waardeert en organiseert. Vervolgens komt de site met relevante advertenties voor die bezoekers. Een soort intermediair tussen koper en verkoper.’

Aan Netshelter zal Media Lizard zelf geen redactionele invulling geven. ‘Het is de bedoeling dat Netshelter Nederland ook medio december onder onze vleugels zal vallen’, verwacht Hendrikse. Hij noemt tot slot ook de eigen webwinkel . ‘Daar kunnen games en kleine hardware-dingen worden gekocht, die passen bij onze merken.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie