Merk & Strategie

Omzet Coolblue schiet naar kwart miljard

Rob Beemster, redactie | 9 januari 2014, 10:50

De groei van Coolblue overtrof in 2013 de eigen verwachtingen. De webwinkel boekte 248 miljoen euro omzet.

Dit is 48% groei ten opzichte van 2012 toen het bedrijf 168 miljoen euro omzet maakte. Het webwinkelbedrijf investeerde fors in 2013. Het  bedrijf opende drie nieuwe fysieke winkels in Amsterdam, Utrecht en Lochristi (BE). Daarnaast gingen 98 webshops live, onder meer in de productcategorieën sport en outdoor. De webshops kregen een responsive design, dat de mobiele verkoop moet stimuleren. Verder werd de winkel in Eindhoven gemoderniseerd en verhuisde de winkel in Rotterdam naar een groter onderkomen.

Voor 2014 is het bedrijf positief gestemd. Pieter Zwart, directeur en oprichter, verwacht dit jaar meer dan 300 miljoen omzet. Die groei moet vooral voortkomen uit mond-tot-mondreclame door klanttevredenheid. "Wij gaan voor de glimlach, hun mondhoekje moet omhoog gaan. Want pas dan vertellen klanten over ons. Dankzij die mond-tot-mondreclame kent een groot deel van Nederland en België inmiddels het merk Coolblue."

Zwart blijft kansen zien: "Ons concept is heel schaalbaar. De grootste uitdaging? Genoeg software-ontwikkelaars vinden. We zoeken er minimaal 100.” 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Coolblue Zwart

Meer in channel Merk & Strategie

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs