Op platform 'Woord voor Woord' kun je letterlijk woorden doneren tegen eenzaamheid

Bureau Code d’Azur, De Regenboog Groep en bekende auteurs beginnen campagne tegen eenzaamheid.

Amsterdamse auteurs zoals meester Bart, Hedy d'Ancona en James Worthy komen in actie tegen eenzaamheid bij stadgenoten. Zij schreven korte verhalen, die in eerste instantie onzichtbaar zijn op het platform uitdeeenzaamheid.nl. Bezoekers kunnen woorden doneren, €2,50- per stuk. Zo wordt het verhaal woord voor woord onthuld.

Structurele donaties nemen af
Het is een campagne van De Regenboog Groep, een maatschappelijke organisatie die zorgt biedt aan Amsterdammers in (sociale) armoede. Het goede doel speelt in op het feit dat structurele donaties al jaren afnemen.

‘Mensen kiezen steeds vaker voor eenmalige donaties’, vertelt Nik Nieuwenhuijs van bureau Code d’Azur. Woorden vormen de basis van het idee. 'Dat is volgens ons spot on, omdat woorden ook de basis vormen van sociaal contact. Juist dat wordt door eenzame mensen zo gemist.'

Er komen meer verhalen bij
De Regenboog Groep wil het platform het hele jaar door aanvullen met nieuwe verhalen en heeft daarom contact met diverse uitgevers en schrijvers. Het eerste verhaal van James Worthy is inmiddels volledig gedoneerd.

De campagne bestaat uit tv-reclame, print, out-of-home, radio, online en diverse guerilla-acties.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie