´Reclamebranche zorgvuldiger met privacygegevens dan politiek’

Terwijl de politiek voortdurend met regels komt om de reclame-industrie te dwingen meer rekening te houden met privacygegevens, is de politiek zelf weinig terughoudend als het gaat om reclame te maken voor de eigen partij. Dit thema is onderwerp van het Nationaal Privacydebat op 3 juni.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Politieke partijen bellen mensen ongevraagd en hun foldermateriaal kent geen Nee/Ja-sticker. Bij onder andere de Stichting Reclame Code komen veel klachten binnen van burgers die ondanks het aanbrengen van een sticker nog steeds verkiezingsfolders ontvangen. Naar het oordeel van de Commissie moet zo’n folder worden aangemerkt als een reclamedrukwerk en mag dus niet zomaar worden verspreid.

Europarlementariërs Sophie in ’t Veld (D66), Judith Sargentini (GroenLinks) en Tweede Kamerlid Willibrord van Beek (VVD) kunnen donderdag tijdens het Nationaal Privacydebat in het kader van CMC Reclamepoort hierop reageren. Hoe komt dat politieke partijen hun eigen regels massaal anders interpreteren, of beter gezegd negeren, terwijl de industrie door dezelfde politici op de vingers wordt getikt? Het Nationale Privacydebat zal worden ingeleid door dagvoorzitter Tom Kok, voorzitter van de DDMA. Hij zal onder andere ingaan op de introductie en uitreiking van de Privacy Waarborg, het keurmerk voor bedrijven die zorgvuldig omgaan met privacygegevens.

Naast de eerder genoemde politici zullen ook Bart Schermer (docent Universiteit Leiden), Paul Molenaar (DDMA Privacy Autoriteit) en Ot van Daalen (Bits of Freedom) met elkaar en met het publiek in discussie treden.

Het Nationaal Privacydebat is een initiatief van het CMC. Zie ook .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie