Vinex wil verder met collectief online bereiksonderzoek

Vinex (Vereniging van internet exploitanten) werkt aan een nieuw online bereiksonderzoek, als alternatief voor Stir. Vooruitlopend is alvast een nieuwe directeur aangesteld.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Stir is , maar voor Vinex is dat vooralsnog geen reden om het bijltje erbij neer te gooien. Na rijp beraad is het bestuur tot de conslusie gekomen dat het stopzetten van het online bereiksonderzoek tussen JIC STIR, comScore en Intomart Gfk 'een logisch moment is om haar ambities ten aanzien van online bereiksonderzoek opnieuw te definiëren'.

Hoe de plannen er precies uit zien is niet duidelijk, maar het opnieuw optuigen van een collectief gefinancierd online bereiksonderzoek hoort daar in ieder geval wel toe. Het Vinex bestuur laat weten inmiddels te zijn gestart met 'het vormgeven van een nieuw structureel bereiksonderzoek dat breed door de markt gedragen wordt'.

Voordat de contouren van dit onderzoek zijn geschetst, zal nog wel even duren. Omdat de markt wellicht niet het geduld heeft om nog langer te wachten, komt er eerst een tijdelijke oplossing. Momenteel is het Vinex-bestuur bezig met een inventarisatie van onderzoekspartijen die hierin een rol kunnen spelen. Intentie is om uiterlijk 1 oktober duidelijkheid te geven hierover.

Vooruitlopend op de veranderingen is besloten een nieuwe directeur aan te stellen. Wouter Hulst is ad interim in deze functie gestart, met als taak om 'met een hernieuwde blik naar het takenpakket van Vinex en de opzet van het onderzoek te kijken'. Dit betekent het vertrek van huidig Vinex-directeur Peter Wiegman, die sinds 2009 als directeur Vinex de belangen van de exploitanten behartigde in Jic Stir.

Als commercieel directeur bij Sanoma Digital was Hulst in het verleden bestuurslid van Vinex en Jic Stir. Afgelopen jaren was hij als consultant betrokken bij digitale projecten voor Europese uitgevers.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie