Van medewerkers naar merkwerkers

Vanochtend tweette Rik mij een link over branded content. Ik vroeg/vraag me af waarom er nog steeds zo weinig, online althans, echte organisatieverhalen naar buiten gebracht worden?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Consumenten, doelgroepen, of beter gezegd mensen, zijn primair geïnteresseerd in het verhaal dat achter je bedrijf of product zit. Waarom heb je iets in de markt gezet? Wat gebeurt er op een dag binnen je bedrijf? Enzovoort. Dit soort verhalen kunnen makkelijk en geloofwaardig(er!) via medewerkers van een bedrijf verteld worden, dat heeft meer effect op gedrag en daarmee op koopintentie.

Vertellen wat mensen graag willen horen, is niet geloofwaardig, daarmee loop je snel aan de unieke kracht van je eigen merk en identiteit van een organisatie voorbij. Want het vertellen van een goed verhaal gaat over bewustwording van je eigen merk en of het verhaal zich ook waar maakt in de praktijk. Merkbeleving dus.

Hoe kan het dan toch zo vaak, dat als er een nieuwe product of dienst van een organisatie wordt geintroduceerd, marketeers en bureaus zich beperken tot een (online) actie? Waarom wordt er tegenwoordig, nu we de kracht van social media kennen, niet gebruik gemaakt van de bundeling van bijvoorbeeld alle medewerkers online bij elkaar?

Mooie marketeers en dito bureaus, maak van medewerkers online merkwerkers. Help ze online te brengen (als ze dat al niet waren) en betrek ze bij je marktbenadering, betrek ze bij je communicatie en als je durft nog veel meer...

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie