2014: In dienst van het vraagstuk

Een boodschap voor 2014. Ga eens een nieuw dienstverband aan, adviseert Nancy van der Vin.Stel jezelf in dienst van de vraagstukken die in jouw organisatie leven.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

&;De vraagstukken van organisaties zijn complex en houden zich niet aan de grenzen van vakgebieden. Het is dus zaak samen met andere disciplines te reflecteren op de worstelingen en vraagstukken die voorliggen. Stop met roldiscussies en dienstbaarheid aan bestuurders en opdrachtgevers.

Grenzen passeren 

Passeer ook de veronderstelde grenzen van het vakgebied. Daar ligt de vernieuwing, daar liggen de kansen en oplossingen: in de overlap tussen dienstverlening, ICT en communicatie bijvoorbeeld. Of in de integratie van communicatie en veranderkunde (organisatieontwikkeling), van communicatie en sociale psychologie (gedragsbeïnvloeding). Je focus wordt breder, je meerwaarde groter, je resultaten duurzamer en je dagelijks werk interessanter. Overigens heeft de veranderkundige Hans Vermaak mij geïnspireerd tot dit advies voor 2014. Ere wie ere toekomt.&;   

Nancy van der Vin is gespecialiseerd in communicatie bij veranderingsprocessen. Ze is een van de sprekers op die op 11 februari plaats heeft in Utrecht. Op de Praktijkdag iChange stellen deelnemers zelf hun programma samen. Ze kunnen  kiezen uit verschillende keuzesessies op het gebied van veranderprocessen.  

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie