Best Deal: SMART QR Code sticker op winkelruit biedt toegevoegde waarde

In winkelgebieden zien we steeds minder tasjes, dé graadmeter of het goed gaat met de economie! Consumenten bezoeken winkelgebieden minder, kopen er minder. Winkels komen leeg te staan, kortingen tot 70 procent vormen geen uitzonderingen meer. Het ‘winkelend publiek’ wordt meer en meer ‘vergelijkend publiek’. Met de smartphone in de hand wordt een product gepast en tegelijkertijd gekeken of het ergens anders (webshop) voordeliger en in de gewenste kleur wordt aangeboden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Winkeliers slagen er maar moeilijk in meer ’experience’ in hun winkels te brengen, meer service te bieden en meer entertainment. Kortom, de klant in hun winkel te krijgen en ze te verleiden hun producten te kopen.

Internet biedt 24/7 de mogelijkheid om alles te kopen, in de gewenste kleur, in de gewenste maat, altijd tegen de laagste prijs, morgen in huis en als het niet past of je vindt het niet mooi, dan stuur je alles gewoon kosteloos weer retour.

Om dol van te worden, toch?

Voor de detaillist welteverstaan, omdat hij nauwelijks een antwoord heeft hoe met dit nieuwe type klant om te gaan. Een mooi voorbeeld was het bordje bij de toonbank dat ik laatst zag staan: “Als u hier alleen schoenen wilt passen om ze vervolgens op internet te kopen, dan bent u bij ons niet welkom.”

De detailhandel worstelt met de vraag op welke wijze zij kan participeren in de nieuwe virtuele shopbeleving waar iedereen het maar over heeft.

Zonder nu alle antwoorden te kunnen geven, wil ik een goedkoop en simpel instrument aanreiken waarmee het naar mijn idee mogelijk is om iets toe te voegen aan het begrip virtuele beleving: het gebruik van slimme QR Codes!

Tegenwoordig zijn er SMART QR Codes op de markt waar je content achter kunt hangen… die je vervolgens ook weer kunt wijzigen. Plaats er dan vooral geen website achter waar je binnen de kortste keren op uitgekeken bent omdat er veel te veel informatie wordt geboden, maar bijvoorbeeld een heldere video-boodschap van de detaillist zelf.

Plak die slimme QR Code op je etalage met een teasende boodschap “BEST DEAL”, “I LOVE KORTING”, “EXCLUSIEF AANBOD”, “DAGAANBIEDING”, you name it. En iedere dag, week of zelfs ieder uur, plaats je daar een video-boodschap achter waarmee je een geweldig aanbod doet, een product in de schijnwerpers zet, twee halen, één betalen, etc. Daarmee daag je je publiek uit en maak je gebruik van hun behoefte om de smartphone te gebruiken. Mijn oproep aan detailhandel: experimenteer met SMART QR Codes en bedenk creatieve cases.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie