Cannes: NL 11X op shortlists Direct/Promo/PR

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Nederland is het begonnen met in totaal 11 shortlistvermeldingen in de categorieën Direct, Promo & Activation en PR.

Dit aantal is vergelijkbaar met toen ons land begon met 10 vermeldingen. In Promo staan 6 inzendingen op de lijst, in Direct 3 en in PR 2. Met name Kong doet het goed met in totaal 4 keer op de shortlists. Nederland is vertegenwoordigd in de Promo & Activation-jury door Zwier Veldhoen (creative director They) en in de Direct-jury door Peter van Leeuwen (creative business partner Van Wanten Etcetera).

In Promo&Activation staan op de shortlist:

Ogilvy Amsterdam (2x): ‘Twee ramen’ voor Stop the traffic
Kong (2x):
UbachsWisbrun/JWT: ‘Mini kerstbox’ voor Mini
DDB Amsterdam: voor Centraal Beheer Achmea

Er waren voor Nederland 36 inzendingen in Promo, ten opzichte van 24 vorig jaar. Toen kwamen er 5 cases op de shortlist waarvan er 1 in de prijzen viel (zilver).

In Direct staan op de shortist:

Amsterdam Worldwide (2x): ‘Left/right blogger outreach’ voor Asics
Kong:

Nederlandse bureaus zonden 22 cases in. Vorig jaar waren dit er 20 waarvan er 4 op de shortlist kwamen en 1 in de prijzen viel (brons).

Van de 8 Nederlandse inzendingen voor de PR Lions kwamen er 2 terecht op de shortlist (tegen 1 vorig jaar):

Kong:
Winkelman en Van Hessen: ‘Pokkie Foetsie’ voor Hi.

De prijzen in Direct, Promo & Activation en PR Lions worden maandagavond uitgereikt. De uitslag zal direct na de Award Ceremony op Adformatie.nl verschijnen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie