Dit is het SOCCER-model van engaging content

Patrick Petersen legt uit hoe je volgens het 'SOCCER-model' deelbare content creëert.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Social media marketing en contentmarketing gaan hand in hand. Wil jij scoren, dan gaat het continu om de juiste mix van het juiste channel en de juiste content. Afbeeldingen worden bijvoorbeeld goed doorgedeeld op Facebook, infographics worden vaak geretweet op Twitter of doorgedeeld via Pinterest. Met een goede Slideshare scoor jij goed op LinkedIn.

Veel goede content mist de nodige engagement omdat het veelal &;te lang&; of &;niet scanbaar&; is. Social media is en blijft vluchtig; we willen snel de kern zien en dan direct kunnen beslissen het eventueel te delen in de eigen community. Soms toegevoegd met de nodige curatie waarbij de scanner zijn of haar mening vluchtig kan toevoegen. Content dient meerwaarde te hebben en moet voor de gebruiker meer waarde kunnen geven in het deelproces.

Voetballend naar de juiste content
Over voetbal wordt veel gepraat in de social media en traditionele media, maar het is ook een topic dat veel betrokkenheid opwekt bij een breed publiek. Hoe zorg je er nu voor dat jouw content dit ook doet? Maak gebruik van het SOCCER-model:

*Simpel & share: houd de contentaanpak simpel. Eenvoud zorgt voor een viraal effect; content die snel de essentie biedt en meteen to the point komt, laat zich makkelijk delen. Zorg er tevens voor dat de gebruiker de content eenvoudig kan delen en maak deelknopen direct zichtbaar naast de content. 

*Open: openheid geeft credits en verstevigt de reputatie en openheid van je organisatie. Biedt case-studies, projectomschrijvingen en deel ook eventuele teleurstellende ervaringen die tot learnings hebben geleid. 

*Connect: verbind jouw lezers, fans, vrienden en volgers met jouw content en analyseer continue de connectie. Content deelt niet zichzelf door. Hiervoor is een betrokken community nodig en - in eerste instantie - een aantal ambassadeurs die het eerste virale bereik lostrekken. 

*Engage: Wees een teamplayer en wees sociaal. Deel, motiveer, inspireer en focus op een brede vorm van interactie. Geef ook je fans en gebruikers de kans om te scoren

*Reageer: scoor met de interactieve voorzetten,  door te luisteren, door gevat te reageren en te anticiperen op vragen en opmerkingen. 

Uit:  en  van Patrick Petersen

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie