Premium

Dit wordt de directie van Persgroep-Wegener

Frits Campagne leidt de nieuw te vormen directie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

maakten De Persgroep en Wegener bekend dat ze zo snel mogelijk samen één bedrijf willen vormen. Het nieuwe concern werkt onder de naam de Persgroep Nederland. In het bedrijf komt een bundeling van 11 nationale en regionale nieuwsmerken, meer dan 150 lokale weekkranten en 5 puur digitale merken. De onderneming heeft 2943 werknemers (fte) in de plannen opgenomen.

De samenvoeging is nog onder voorbehoud van goedkeuring van de mededingingsautoriteit ACM. Een besluit hierover wordt uiterlijk eind januari verwacht. Er is een directie benoemd, meldt Willem-Albert Bol, Manager Marketing Advertising bij De Persgroep.

Frits Campagne, nu al ceo De Persgroep Nederland, wordt ook ceo in de nieuwe constellatie. Erik Roddenhof, nu commercieel directeur bij De Persgroep, houdt zijn functie. Christel van den Hazel wordt directeur Advertising.
Er is volgens Bol ook een nieuwe functie gecreëerd een &;directeur journalistiek&;, die verantwoordelijk wordt voor redactionele aangelegenheden bij AD en de Wegener-kranten.’ Die functie wordt ingevuld door Erik van Gruijthuijsen, die nu in de directie van Wegener zit als uitgeefdirecteur.
CFO wordt Josko Rockx. Bol zegt dat de functie van directeur operations nog vacant is.

Geen Susan Duinhoven en Peter Vertregt
In de opsomming komen Wegener-ceo Susan Duinhoven en Marketing & Sales Director Peter Vertregt niet voor. Wat zij gaan doen, is onbekend. Duidelijk is dat ze niet in de directie van het nieuwe uitgeefbedrijf komen.

&;Duidelijkheid&;
Op de bijeenkomst van afgelopen donderdag werd het personeel van Wegener ingelicht over de plannen van De Persgroep met het mediabedrijf. Bol vindt die plannen niet prematuur. ‘Hoewel de ACM nog officieel groen licht moet geven, zijn we na de zomer begonnen met formuleren strategie en organisatie. Wij vonden dat het tijd was voor duidelijkheid. Zo weet iedereen beter waar hij aan toe is.’

De overname van Wegener door De Persgroep gaat ten koste van zo’n 275 functies, bovenop de al lopende reorganisatie bij de uitgever van regionale nieuwsmedia.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie