GAMMA nu ook voor vrouwen

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

GAMMA is de bekendste bouwmarkt van Nederland met de grootste omzet en de meeste vestigingen. Gisteren opende in Amsterdam Zuidoost de grootste van Nederland. Een ‘MEGAMMA’ met een oppervlakte van 10.000 vierkante meter. Alleen is groter met gemiddeld 12.000 vierkante meter (twee voetbalvelden). Tot nu toe richt Gamma zich vooral op prijs en een groot aanbod aan bouwmaterialen. Het imago is bewust neergezet als stoer, robuust en no-nonsense. De hoofdkleuren blauw en grijs en de sobere inrichting geven de winkels de uitstraling van een magazijn.

Maar de markt voor decoratieve materialen groeit momenteel en er wordt steeds minder verbouwd. Dit wordt door de crisis nog eens versterkt. Verbouwingen worden uitgesteld, maar een hip lampje of kek behangetje is snel gekocht. Gamma gaat zijn strategie hier op aanpassen. Een groter aanbod decoratieve materialen als verf, verlichting, behang en raamdecoratie en meer ruimte voor presentatie moeten zorgen meer beleving en plezier en gezelligere winkels. Gamma wil zich ontwikkelen van een winkel waar vooral mannen komen naar een winkel waar ook vrouwen zich thuis voelen.

De Gamma in Zuidoost is de eerste winkel die is ingericht volgens deze filosofie. Zelfs het logo is vrouwelijker geworden. De letters zijn vriendelijker, minder zwaar en ronder gemaakt. Het Gamma-blauw is vervangen door een vriendelijker variant.

Gamma richt zich overigens al langer bewust ook op een vrouwelijk doelgroep, getuige onderstaande advertenties (van ) die eerder zijn geplaatst in vrouwenmagazine .

Bronnen: Parool / Elsevier Retail / Mix / GfK Panel Services

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie