Ik was deze week in Marqt. Een nieuw supermarktconcept. Ik vond het heerlijk. Eindelijk iets echt nieuws. Premium gepositioneerd, voor de consument op zoek naar lekker, gezond en duurzaam eten. Ook is er non-food. Want je moet bij Marqt terecht kunnen voor je one-stop shop. Het doel is om eerst maar eens 25 winkels te gaan openen.
Super dat Marqt er nu is.
Marqt is eigenlijk (nog) geen concept. Maar meer een marktplaats voor diverse trends en concepten. Biologisch, versbereid, service, premium verwennen, duurzaam, exotisch, streekproducten, shop-in-shop, gemak, modern en hip. Er valt een hoop te ontdekken. Leuk, maar misschien nog wat veel gevraagd. Het was tenslotte wel een supermarkt.
Is Marqt nog teveel alleen een goed bedacht idee? Het mist nog wat intrinsieke logica; een soort verbindende orde waar klanten zich gemakkelijk mee kunnen verbinden. Zeg maar, een merkidentiteit.
Ik zou zeggen: ga kijken (en kopen) op de Overtoom te Amsterdam, en gooi jouw ideeën in een van hun ideeënbussen; of post het hieronder!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!