Mediarelaties niet meer het belangrijkste onderwerp voor PR-professionals

​Contentcreatie vraagt tegenwoordig meer tijd van Britse beroepsbeoefenaren

Mediarelaties zijn niet meer het belangrijkste onderwerp zijn waar de Britse pr-professionals hun tijd aan besteden. De productie van content heeft het goede oude pr-mediawerk van de eerste plaats verdrongen.

Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van de Britse beroepsvereniging voor communicatie, CIPR, onder 1500 beroepsbeoefenaren. Het is voor het eerst in de zeven jaar dat dit onderzoek wordt gehouden dat mediarelaties niet op de eerste plaats staan

PR-professionals geven ook aan minder tijd te besteden aan de perscontacten. 72% van de respondenten geeft aan dat dit onderwerp veel of in ieder geval een deel van de tijd vraagt, dat is 4% minder dan in 2015. 81% van de pr-professionals geeft aan dat de meeste tijd opgaat aan content creatie.

Enkele andere conclusies uit het onderzoek:

- Meer PR-professionals (76%, +4%) zeggen nauwer samen te werken met disciplines als social en digitale marketing, reclame en sales in vergelijking met twee jaar geleden.

- Het jaarloon van de pr-professionals stijgt. Een  gemiddeld jaarinkomen in 2016 bedraagt 48.196 pond, een stijging ten opzicht van 2015 toen het gemiddelde loon 45.633 pond bedroeg.

- Ook blijkt dat er een nog behoorlijk inkomenskloof bestaat tussen mannen en vrouwen. Mannen verdienen gemiddeld 15.000 pond meer. Zelfs als het om precies dezelfde functies gaat slepen mannen nog altijd 6.000 pond meer binnen jaarlijks. Vrouwen vormen wel twee derde van de beroepsgroep

Gehele rapportage van het onderzoek:

 

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie