MissPublicity brengt Guinness en St. Patrick’s Day onder Nederlandse aandacht

‘Het bier van Ierland’ schakelt MissPublicity in om nationale feestdag en bier te promoten.

Parade voor St. Patrick's Day

MissPublicity gaat St. Patrick’s Day en het Ierse biermerk Guinnes breder onder de aandacht brengen in Nederland.  

St. Patrick’s Day is de nationale feestdag van Ierland, te vergelijken met onze Koningsdag. Op 17 maart herdenken de Ieren het leven van Sint-Patricius, patroonheilige van hun land. Deze herdenking is in de loop der tijd uitgegroeid tot een groot feest en een uiting van de Ierse identiteit wereldwijd.

De Kikvorsch, importeur van Guinness (en andere merken) in Nederland, zocht naar een geschikt bureau om St. Paddy en het iconische donkere stoutbier onder de aandacht te brengen.

‘Guinness was voor de PR- en marketingactiviteiten net op zoek naar een frisse wind en nieuwe impulsen en daar sloot MissPublicity perfect op aan’ zegt Alwin Mijnes, marketingmanager De Kikvorsch.

Guinness, officieel St. James' Gate brewery, is het beroemdste bier van het type stout uit Ierland en wordt alleen gebrouwen uit de vier klassieke ingrediënten: water, gerst, hop en gist. Het wordt verkocht in meer dan 150 landen en het bier is uitgegroeid tot een symbool van Ierland.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie