Nieuw logo en visuele identiteit voor Spaarne Gasthuis

Koeweiden Postma ontwikkelde de identiteit en introductiecampagne voor het nieuwe ziekenhuis.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Op 22 maart j.l. zijn het Kennemer Gasthuis en het Spaarne Ziekenhuis gefuseerd tot het Spaarne Gasthuis. Het ziekenhuis heeft vier locaties in en rond Haarlem en behoort tot één van de grootste ziekenhuizen van Nederland.

Naar aanleiding van de fusie liet het Spaarne Gasthuis een nieuwe visuele identeit ontwikkelen. Het logo verbindt twee in de regio bekende symbolen: de &;S&; die staat voor het Spaarne die door het gebied stroomt en het trapgeveltjes van het St. Elisabeth Gasthuis, daar waar het in 1581 allemaal begon. Zo staat er er een nieuw logo, dat toch vertrouwd voelt. En dat is niet onbelangrijk als je naar het ziekenhuis gaat. Uitgangspunt van de bijhorende campagne is dat medewerkers van het Spaarne Gasthuis en patiënten, familieleden, verwijzers en zorgverzekeraars in elkaars leven te gast zijn. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Marcel Jiskoot en Total Active Media en volgt een uitspraak van Peter van Barneveld (voorzitter RvB) tijdens de eerste kennismaking.


 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie