'Printtitels moeten media brands worden'

Luc van Os, CEO van Hearst Magazines Netherlands, gelooft in print.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In een tijd waarin de tijdschriftenwereld onder druk staat, lanceerde hij met zijn uitgever zelfs een nieuwe titel: Women’s Health. Wat is volgens Luc de kracht van  print in deze tijd? En hoe kan print volgens hem succesvol blijven?

“Ik denk dat print nog steeds zorgt voor een unieke verbinding tussen de lezer en het product. Dat komt omdat print meestal een-op-een wordt geconsumeerd. Bij het lezen van een gedrukt tijdschrift is er nauwelijks sprake van het gebruik van meerdere mediatypen tegelijkertijd. Veel consumenten combineren bijvoorbeeld tv-kijken met swipen op een iPad. Print wordt meestal niet gedocmbineerd met een beeldscherm van bijvoorbeeld een mobiele telefoon, iPad of een laptop. Consumenten percipieren print dan ook gecontcentreerder dan andere mediumtypen. Dit zorgt voor een hoge mate van engagement bij print, vele malen hoger dan welk mediumtype dan ook.”

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →