Taalvoutjes publiekslieveling Accenture Innovation Awards

Taalvoutjes is de winnaar geworden van de publieksprijs voor de Accenture Innovation Awards. Het won overtuigend met meer dan 7500 stemmen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Taalvoutjes vergroot op humoristische wijze de kennis van de Nederlandse taal. Iedereen maakt wel eens taalfoutjes, spelfoutjes of communicatiefoutjes. Dat heeft soms pijnlijke en soms hilarische gevolgen.

Via een , een en (in de toekomst) meerdere spin-offproducten licht Taalvoutjes deze fouten uit en wil zo de kennis en bewustwording van de Nederlandse taal vergroten.

Met het toekennen van de Award wordt Taalvoutjes beloond met € 40.000 mediawaarde op NU.nl en NUzakelijk.nl en €10.000 consultancywaarde van Accenture.

Innovator of the Year

Rob van Leen, Chief Innovation Officer bij DSM, werd uitgeroepen tot Innovator of the Year. Sinds 2006 geeft Van Leen leiding aan het DSM Innovation Center. Onder zijn leiding is de snelheid van innovatie binnen DSM meer dan verdubbeld. Van Leen is als bestuurder onder andere actief voor TNO, AcTi en VNO-NCW. Daarnaast is hij het boegbeeld van de topsector Life Sciences & Health.

Blauwe Tulpen
Er werden die dag 7 Blauwe Tulpen vergeven aan de beste innovaties op het gebied van communicatie media & technologie, consumentenproducten en –diensten, energie, financiële dienstverlening, zorg en de publieke sector. De jury moest dit jaar 1000 inzendingen beoordelen. Daarnaast mocht het publiek zijn favoriet kiezen.

In de categorie Communicatie Media & Technologie won het Zeeuwse bedrijf Printoptical Technology (LUXeXcel), dat een nieuwe 3D-print methode ontwikkelde, waarmee gladde oppervlakken kunnen worden geprint en geen nabewerking meer nodig is. Het bedrijf kan hierdoor LED lenzen voor LED-verlichting printen, maar ook brillen.

Wingssprayer won in de categorie Consumentenproducten en –diensten. Het bedrijf produceert gewasbescherming-applicaties die tijd en geld besparen voor de landbouw, zonder mens en milieu te belasten met landbouwgif.

Ontwerper Daan Roosegaarde won in de categorie Publieke Sector, met zijn Smart Highway. Een project om snelwegen duurzaam en interactief te maken met ‘Glowing Lines’, ‘Dynamische Verf’, ‘Interactief Licht’ en ‘Electric Priority Lane’.

Overige winnaars:
Energie: Nereda (Royal HaskoningDHV)
Financiële Dienstverlening: Betalen in de cloud (Payplaza)
Zorg: Pharmafilter

De Groene Tulp, de prijs voor beste duurzame innovatie, ging naar Innovative Gear Design, dat een duurzamer tandwiel heeft ontwikkeld.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie