‘Wij hebben geen concurrentie’

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

The Storytellers Amsterdam is een samenwerking tussen social media bureau Dorst & Lesser en influencer netwerken Blogmij en Social1nfluencers. Mede-oprichter: ‘Onze influencers vertellen het verhaal van de adverteerder aan de nieuwe consument.’

Waarom de samenvoeging van de drie entiteiten?
‘Door de drie specialismen onder één dak samen te voegen zijn beter in staat klanten full-service van dienst te zijn. Daarbij maken we gebruik van de conceptuele productiekwaliteiten van social media bureau in combinatie met de verspreidingskracht van onze online influencers, vanuit onze netwerken (Weblogs, Facebook, Instagram, Twitter) & (YouTube).’

Wat is de kracht van The Storytellers?
‘Waar traditionele bureaus concepten bedenken en de awareness uitbesteden aan derden, worden bij The Storytellers Amsterdam alle entiteiten direct bij aanvang van de eerste campagnegesprekken en concepten betrokken, óók de influencers denken actief mee en geven feedback.’

Wat hebben jullie zoal gemaakt?
‘We hebben bijvoorbeeld voor de campagne van Yves Rocher beauty influencers ingezet. Vanuit Blogmij werden verhalen verspreid en Social1nfluencers verzorgde de YouTube reviews van nieuwe producten. De gezichten van de beauty influencers kwamen terug op de winkelvloer, op de website en in andere reclame-uitingen.
‘Daarnaast hebben we voor V&D Schoolcampus met de ">campagne jongeren uitgedaagd om net zo te worden als vijf geselecteerde invloedrijke vloggers – en een eigen video te maken en deze te uploaden op schoolcampus.nl. Degene met de meeste views kreeg een rol in de volgende video van hun favoriete vlogger.
‘En voor de elektrische Renault Zoe hebben we de eerste social auto-dealer ter wereld gecreëerd. Via de konden consumenten meer informatie over elektrisch autorijden vinden en direct een afspraak maken voor een testrit. De dealer trok 110.905 unieke bezoekers en 539 consumenten maakten een afspraak, waarvan 20 procent een review achterliet. Dat zijn 20 verhalen.’

Zien jullie jezelf als creatief bureau? Of ligt nadruk toch meer op de social media en influencers?
‘The Storytellers is niet in een traditioneel hokje te plaatsen net zoals de nieuwe consument, de nieuwe consument is altijd en overal online 24/7. The Storytellers focust zich op het nieuwe online landschap waarbij onze influencers het verhaal van de adverteerder vertellen aan de nieuwe consument. Wij bieden daarmee een eigen creatieve propositie in de markt.’

Wat is de verhouding paid/earned (free publicity en betaalde advertenties) richting adverteerder?
‘Wij bedenken en creëren verhalen die de consument aanspreken. Een verhouding van 50/50 tussen free PR en paid native content is het streven.’

Het draait allemaal om verhalen vertellen, waarbij het verhaal als het ware ‘puur’ uit de adverteerder moet komen. Maar die heeft daar waarschijnlijk de mensen niet voor. Hoe organiseer je dat qua mensen, detacheren jullie mensen?
‘Wij detacheren inderdaad ook mensen bij onze adverteerders op locatie. Een goed voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld bij onze opdrachtgever Renault Nederland, op dit moment zijn daar op locatie een community manager en senior accountmanager werkzaam. Wij creëren verhaallijnen rondom het gewenste product of dienst die de consument moet aanspreken, naar wens ondersteund op locatie of vanuit ons kantoor in de Jordaan.’

Wie zijn jullie concurrenten?
‘Onze totale propositie, in tegenstelling tot die van online agencies als bijvoorbeeld Achtung! en Red Urban, is uniek. In die zin hebben wij op dit moment geen concurrentie in het reclamelandschap.’

Wat is het doel? Welke bureausoorten moeten wel op hun tellen passen?
‘Merken dichterbij en zowel digitaal en offline in contact te brengen met de nieuwe consument. Laat ik het zo zeggen: de traditionele online PR en reclamebureaus zijn inmiddels op de hoogte van onze aanwezigheid in de markt.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie