Zorgt de digitale coupon voor een comeback van de QR code?

Door consumenten met QR codes te laten profiteren van kortingen of prijzen, wordt de QR code weer spannend en leuk.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De QR code: verguisd in eigen land, maar in omringende landen onverminderd populair. En dat is niet zonder reden, want ondanks alle aandacht voor technieken als Virtual Reality (VR), Near Feald Communication (NFC) en IBeacons; er is nog geen techniek die de kracht en veelzijdigheid van de QR code overtreft.

Daarom is het zo jammer dat veel mensen de gratis QR code scanner van hun smartphone hebben verwijderd. Om geen andere reden, dan dat er met een QR scanner niets te verdienen of te winnen viel.

Digitale waardecoupons kunnen deze trend keren. Door consumenten met QR codes te laten profiteren van kortingen of prijzen, wordt de QR code weer spannend en leuk. 

Nederlanders zijn gek op gratis en ze vinden  het nog leuker om iets te winnen. Dat verklaart het grote aanbod van kortingscpoupons, cadeaucoupons, vouchersaanbieders en kortingssystemen op internet.

Mobiele coupons (in eigen beheer) hebben grote voordelen ten opzichte van traditionele uitknip of scheurbonnen. De lage kosten van digitale coupons, de eenvoud om ze te maken en de snelheid waarmee ze verspreid kunnen worden, maakt ze aantrekkelijk voor retailers, horecaexploitanten en kleinere dienstverleners die meer traffic willen.

Een bijkomend voordeel is dat je digitale coupons een viraal karakter kunt geven. Door ze te (laten) delen via e-mail, sms en sociale media. Het bereik van een aanbieding kan zo tot grote hoogte stijgen.

Het scannen van een QR code die doorlinkt naar een voordeelcoupon waaraan een spelelement is toegevoegd (zoals bij de digitale “Kras en Win” variant) maakt de beleving nog groter. Of wat te denken van een nieuwe toepassing waarbij je, na het scannen van een QR code, op het scherm kunt ‘krassen’ om te zien of je winnaar bent . Net als bij een papieren kraslot. 

Happy Scanning!

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie