CD rom wint het van papieren persmap

Amerikaanse autofabrikanten brengen hun perspresentaties steeds vaker op een CD uit.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit een rondvraag die Detroit Free Press tijdens de North Amercian International Autoshow uitvoerde bij diverse pr-bureaus die perskits voor het evenement hadden samengesteld. Patrick Laurey van MacKenzie Company liet de krant weten dat hij in voorgaande jaren met een groep van 40 mensen een maand bezig was om tussen de 16.000 en 20.000 presentaties voor de beurs samen te stellen. Maar dankzij het gebruik van een CD met een capaciteit van circa 700 floppy’s met teksten en grafieken, werden door Laury en zijn veel kleinere groep helpers tussen de 60 en 80 pagina’s en tussen de 10 en 20 dia’s bespaard per pakket. Volvo en Subaru presenteerden zich dit jaar uitsluitend op CD, waarbij circa 25 dollar per presskit werd bespaard. Volgend jaar gaat de Autoshow zelf ook over op presentatie middels CD.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie