Contentcampagne rond poolexpeditie Sacha de Boer

Nikon en MediaCom Beyond Advertising (MBA) ontwikkelen ontwikkelen I Am Sacha.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Regisseur Lennart Verstegen (Wolf, Rabat) legde met de Nikon D810 vast wat de beroepsfotografe drijft op haar expeditie naar de Noordpool. Hoe fotografeert ze in extreme omstandigheden, met temperaturen die kunnen oplopen tot -30 graden? Hoe zorgt ze ervoor dat haar fotocamera niet bevriest en ondanks de snijdende kou toch de gedroomde foto weet te maken?

Op het platform , dat speciaal voor de expeditie gelanceerd wordt, verschijnt vandaag de eerste episode van de driedelige videoserie, waarin Sacha de Boer uitlegt waarom zij besluit terug te keren naar het dorp Gjoa Haven. &;Het leven van een fotograaf is niet altijd zeker. Je hebt een verwachting van wat je wilt fotograferen tijdens een expeditie, maar je weet nooit wat je precies aantreft en misschien is dat iets heel anders dan wat je in eerste instantie voor ogen had&;, licht Sacha de Boer toe.

Gijs van der Togt, Strategy Director Content bij MediaCom Beyond Advertising: &;We waren er van overtuigd dat een lokale, door content gedreven campagne, relevant voor Nederlandse hobbyistfotografen, voor Nikon een goed vertrekpunt zou zijn. Het persoonlijke verhaal van Sacha, van nieuwslezer tot fotograaf, tezamen met haar grote liefde voor de Noordpool, greep ons direct aan.

Om met de drie films de doelgroep effectief te bereiken is een multimediale distributie strategie ontwikkeld. Online video advertising via YouTube TrueView en Facebook spelen hierin een centrale rol. Daarnaast verschijnt er op 19 december een special in NRC Handelsblad, geheel in het teken van Sacha’s reis en fotografie. Ook staan alle socialemediaplatformen van Nikon in het teken van de poolexpeditie.

De videoserie is te zien op .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie