Door welke spreker werd je weggeblazen en waarom?
Een paar jaar geleden zat ik vol verwachting in het Palais klaar voor Bono en Jonathan Ive van Apple. Ik werd meer verrast door de sessie ervoor. Daar sprak Eric Hirshberg van Activision Publishing. Hij is een van de eerste Creatief Directeuren (72and Sunny) die werd aangesteld als algemeen directeur van een merk. Dat is op zichzelf al disruptief. Maar zijn aanpak en visie was nogal vernieuwend, mede doordat hij niet een traditionele ladder was opgegaan tot CEO. Zo zie je dat je in Cannes totaal verrast kan worden terwijl je wacht op een mega-ster.
Welke ontmoeting maakte het meeste indruk?
In 2014 gingen we met RA*W voor de tweede keer naar Cannes. Daar organiseerden we ook privé sessies met telkens een andere topper uit het vak. Vers uit het vliegtuig zaten we een uur met Khai Meng Tham. De CCO van Ogilvy wereldwijd. Die man staat voor mij symbool voor wat een reclamebureau moet zijn: ambitieus, super kritisch, disruptief en uber creatief. Darre van Dijk is de Nederlandse personificatie van Khai.
Waar gáát Cannes (niet) over?
Niet over de Gutterbar.
Wel over inspiratie van het werk.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!