Digitale kruistocht volgens EZ een succes

Vorig jaar was het nog 55 procent, maar dit jaar is 68 procent van het bedrijfsleven aangesloten op internet. Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van het Ministerie van Economische Zaken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Verder doet inmiddels ruim eenderde van de ondervraagde bedrijven elektronisch zaken, terwijl dat percentage vorig jaar op 18 lag.

Aansluitend op de presentatie van het onderzoek meldde EZ-minister Jorritsma dat de in samenwerking met Syntens gevoerde campagne in het afgelopen jaar positief heeft bijgedragen aan de digitale bewustwording bij ondernemers. Volgens de minister moeten in dit laatste campagnejaar ook de achterblijvers tot digitalen worden bekeerd. Uit vragen over de effectiviteit van de in april vorig jaar begonnen multimediaal gevoerde campagne blijkt de slogan ‘Nederland gaat digitaal’ bij 60 procent van alle respondenten en bij 70 procent van de digitale achterblijvers bekend is. Het adviestraject voor bedrijven dat aan de campagne is verbonden is daarentegen slechts bij 13 procent bekend.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie