Ford worstelt met verleden

De campagne rond de nieuwe Ford Explorer heeft in de Amerikaanse media veel opschudding veroorzaakt. Vorig jaar moest de autofabrikant de Firestone-banden van dit model terughalen na een ongebruikelijk hoog aantal ongevallen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De New York Times plaatste een artikel waarin de komende advertentiecampagne voor de nieuwe Explorer werd bekritiseerd omdat er niet voldoende aandacht zou worden besteed aan het veiligheidsaspect van de auto. USA Today vond dat Ford de consument ervan zou moeten overtuigen dat dit een geheel nieuwe versie betreft.

Ford is van plan om veiligheidsaspecten in de PR rond het nieuwe model onder de aandacht te brengen. Volgens een PR-medewerker blijft de nieuwe strategie voorlopig geheim.

Ervaren communicatieadviseurs in Detroit menen dat de autoproducent op een smal koord moet balanceren. Zij moeten de veiligheidsaspecten aanstippen zonder de rond de vorige versie van Explorer opnieuw naar boven te halen. Volgens Larry Smith, president van het Institute for Crisis Management maken de media zich echter drukker over het onderwerp dan de consumenten. (bron: PR Week US)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie