Fusie Neboko en Campaign Company

Neboko en Campaign Company volledig gaan fuseren. De fusie heeft de zegen van de grootste klanten van beide bureaus, zo wordt benadrukt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het fusiebureau krijgt de naam TBWANeboko Campaign. De fusie komt goed van pas voor TBWACampaign Company, dat een klap had gekregen van het vertrek van Apple en Nissan als gevolg van internationale ontwikkelingen en bovendien enkele Nederlandse cliënten van naam heeft verloren. Daar stonden het laatste jaar geen spectaculaire new business-wins, wat het bureau, gezien zijn goede creatieve reputatie, aan zijn stand verplicht was. Over de conflictsituatie Delta-Lloyd (Campaign) en Axa (Neboko) is overleg gaande. Beide bureaus werken voor Heineken.

In het fusiebureau krijgt TBWA een belang van 70 pct, de partners van Campaign en Neboko verwerven de overige 30 pct. Hoe dat laatste percentage is verdeeld over de twee partijen wordt niet bekend gemaakt, zoals er ook wordt gezwegen over de betaling aan de Neboko-partners. De fusie betekent het vertrek van Marc Cunningham (46) als managing director van TBWA/Campaign Company. Hij gaat zich weer richten op de contacten met internationale opdrachtgevers binnen TBWA.

Algemeen directeur van TBWANeboko Campaign wordt Simon Neefjes (37). Zijn managing partner is Jan Müller (35), die onlangs overstapte van PPGH JWT was hij csd en mt-lid/partner was. De creatief directeuren van TBWA/Campaign Company, Diederick Hillenius en Poppe van Pelt, delen de creatieve leiding van het bureau Diederick Koopal en Cor den Boer.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie