Hoofdstadpromotie met “I AMsterdam

Amsterdam gaat zichzelf promoten met deze nieuwe leus: 'I AMsterdam'. Bedenker is KesselsKramer.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Verantwoordelijke voor de campagne, VVD-wethouder Frits Huffnagel, zegt in Het Parool dat het een 'sterk, internationaal concept is, dat dient als logo en slogan ineen'. De stichting Amsterdam Partners moet de stad met deze citymarketing promoten bij toeristen, bewoners en bedrijven.
In de jaren tachtig werd al eens kortstondig geprobeerd de stad te verkopen met de leus 'Amsterdam heeft het', aangevuld met een lachend grachtenhuisje. ‘Maar 'I AMsterdam' is veel internationaler. Het mooie is dat het woord Amsterdam al tweederde van de leus vult. Hij moet jaren meekunnen’, meent Huffnagel van Economische Zaken. Hij had de campagne eigenlijk pas eind september willen lanceren.

‘Aan een slogan als I Love New York kun je wel zien dat een goed concept een lang leven heeft. Die leus is eind jaren zeventig ontwikkeld en nog steeds uiterst succesvol.'
Het logo is nog in ontwikkeling, maar zeker is dat de eerste drie letters een rode kleur krijgen. Het motto 'I AMsterdam' zal op alle brieven, folders en posters van de gemeentelijke bedrijven en diensten te zien zijn. Amsterdammers zijn trots op hun stad, het is leuk hier te wonen, recreëren en werken, is de boodschap van de leus.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie