Kranten afhankelijker van papier

De krantenoplagen dalen, maar het inkomstenaandeel die krantenconcerns uit de papieren oplage halen, is groter dan voorheen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Krantenoplagen dalen, papierkosten stijgen en digitale activiteiten worden opgezet. Toch zijn bij TMG en Wegener de inkomsten uit de betaalde papieren oplage een groter deel gaan uitmaken van de totale omzet dan voorheen. Dit blijkt uit het rapport ‘Mediamonitor, mediabedrijven en mediamarkten 2011’ dat het Commissariaat voor de Media 3 juli uitbrengt.

Zorgden de inkomsten uit de papieren oplage bij TMG in 2007 nog voor 39 procent van de omzet, in 2011 is dat 47 procent. Bij Wegener stijgt het oplageaandeel in de omzet van 34 procent in 2007 naar 40 procent in 2011.

Het rapport van het Commissariaat voor de Media stelt vast dat TMG en Wegener de toegenomen afhankelijkheid van de papieren uitgaven als een groot risico zien. Er wordt dan ook ingezet op een toekomst in het digitale domein.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie