Meer inhoud aan marketing met persoonlijke visie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Uit onderzoek blijkt dat 30% van alle managers gestrest is. Van de werkende mensen zijn 55% blij is als ze op tijd het werk kunnen verlaten en 20% heeft op het werk innerlijk ontslag genomen. En jawel, daar zitten ook jonge mensen bij: 1 op de 10 jonge mensen zijn na een jaar werken in een organisatie volledig afgebrand (Bron: ).

Persoonlijke visie
Er is een toenemende werkdruk in Nederland. We hebben de ambitie om in de top vijf van kenniseconomieën in de wereld te komen. Van hard werken en ambitie ga je echt niet dood; niets mis mee! Alleen werken al die mensen zo hard en zijn ze zo ambitieus zonder dat ze zinvolle en aansprekende doelen voor ogen houden. Het gebrek aan persoonlijke visie is wat mensen doet opbranden. Ik ben hierover een bijzonder gesprek aangegaan met . Jan-Jaap is binnen &samhoud verantwoordelijk voor . Dit concept biedt een aanpak met inspiratie, hulp en verbinding en helpt mensen bij het verkennen, ontwikkelen en realiseren van je persoonlijke visie.

Klantwaarde
&Samhoud gaat uit van de (staat in artikel van Harvard Business Review maart-april 1994 geschreven door James L. Heskett et al.). Uitgangspunt is dat je eerst enthousiaste en gelukkige medewerkers moet hebben om tot klantloyaliteit te komen. Een hogere klantwaarde leidt weer tot waarde voor de organisatie. Hoge klanttevredenheid betekent hogere inkomsten maar leidt ook tot een hoger aanbevelingsgedrag. Het gaat daarbij uiteidelijk om het uitwisselen van waarde van bedrijf naar mens en maatschappij. Jan-Jaap:”Steeds meer mensen – ook jonge mensen - die ik ontmoet zijn op zoek naar zingeving. Zij zijn visie- en waardengedreven. Ik wil deze mensen graag helpen met het ontwikkelen en realiseren van hun eigen visie, of hun eigen keuzes in het lezen.”

Gary Hamel
Ok denk je, dat artikel over Value Profit Chain uit 1994, beetje achterhaald wellicht? Welnee, het is juist in deze tijd van grote veranderingen belangrijk om je medewerker op de eerste plaats te zetten. De wereldberoemde managementguru verkondigde in 2011 tijdens Phoenix Distinguished Guest Video Lecture Series de mantra . Dit heeft hij overigens niet zelf bedacht. Het is de visie van het Indiase bedrijf HCL Technologies: ‘At HCL we believe an employee is at the core of every bright idea that is a game changer. Aren’t you an employee first?’ Jan-Jaap:”Het is mij opgevallen dat er in India een andere mindset is. Ze willen daar graag de zaken om hen heen beter maken. In Europa leggen de mensen meer de focus op behouden wat ze hebben.”

Wat zijn de financiële implicaties voor een organisaties als je mensen helpt hun persoonlijke visie te ontwikkelen? Jan-Jaap:’’Heb je de gelezen? Die stond geheel in het teken van Happiness At Work. Een medeweker is 30-40% productiever als hij gelukkig is in zijn werk, hij is zelfs drie keer zo creatief. Bovendien genereert een gelukkige medewerker tot 60% meer sales! Ik wil zeker 100.000 mensen bereiken. Via een door &Samhoud ontwikkelde methodiek ga je in een stappenplan aan je persoonlijke visie werken. Wij doen dit ook voor bedrijven waar wij aan teambuilding en employability werken.”

Excel exercitie
Wat zijn eigenlijk de ambities van &Samhoud? “Wij willen in 2015 in de top 10 staat van topbrands in Nederland. In 2030 willen wij dit wereldwijd bereikt hebben”, meldt Jan-Jaap. En zou het ontwikkelen van een persoonlijke visie juist voor een marketeer interessant zijn? Jan-Jaap:” De consument wordt kritischer en kijkt naar je ‘ben je jezelf op een beste manier aan het verkopen of ben je voor jezelf de beste en verkoop je daarmee wie je bent’. Marketing krijgt zeker meer inhoud als marketeers aan hun persoonlijke visie werken. Ze komen met betere concepten en ideeën en zien in dat hun visie de gehele community ten goede moet komen. Sommigen zijn helaas nog teveel bezig met meten is weten. Zaken kwantificeerbaar maken blijft belangrijk, maar het moet geen excel exercitie zijn zonder overtuiging.”

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie