Meer winst met minder omzet Unilever

Unilever heeft in het eerste kwartaal van 2002 de netto-omzet met 1 procent zien dalen tot 12,24 miljard euro. De nettowinst steeg daarentegen met 84 procent tot 450 miljoen euro. Unilever is bezig zijn aantal merken terug te dringen tot vierhonderd, die meer winstgevend zijn. Deze topmerken zagen een omzetgroei van 3 procent.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De cijfers zijn gebaseerd op actuele wisselkoersen. Unilever geeft liever de resultaten tegen constante wisselkoersen, waardoor het effect van valuta wegvalt en kwartalen beter zouden te zijn vergelijken. Hier viel de omzet ook 1 procent terug, maar steeg de winst zelfs met 94 procent. Unilever houdt vast aan de voorspelling dat de winstgroei dit jaar iets boven de 10 procent uitkomt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie