Nederland is fijn maar vol kaasklompenland

Uit een telefonische enquête over het imago van Nederland verricht door De Vos & Jansen Markt-onderzoek te Nijmegen blijkt dat Nederland in eerste instantie geassocieerd wordt met stereotypi-sche zaken als kaas, molens en klompen en een fijn land om te wonen. In tweede instantie be-schouwt men Nederland als te druk, vol en klein.Hierop aansluitend heeft maar liefst een kwart van de Nederlandse bevolking wel eens nagedacht over emigreren naar het buitenland.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Kijkend naar de beleving op stedelijk niveau is Amsterdam de meest aansprekende stad in alle lagen van de bevolking. Opvallend is dat Rotterdam met name door jongeren in de leeftijd 10 tot en met 29 jaar als minst aansprekende stad genoemd wordt.

Het onderzoek is op 27 juni aselect uitgevoerd onder 400 Nederlanders van 10 jaar en ouder.

Bron: ANP

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie