Nederlanders kritisch over sportsponsoring

Maar 7,6 procent van de Nederlandse bevolking denkt dat we een beter gevoel krijgen over merken die bijvoorbeeld de Olympische Spelen sponsoren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit het wereldwijde onderzoek ‘MindReader’ van mediabureau Mindshare dat onder 35.000 consumenten in 36 landen werd gehouden. Uit het onderzoek komt weliswaar naar voren dat 65 procent van de Nederlandse bevolking zich ervan bewust is dat sponsoren nodig zijn om de Spelen mogelijk te maken, maar Nederlanders zijn wel kritischer dan gemiddeld. 38 procent zegt kritisch te staan tegenover de confrontatie met commercie tijdens het kijken naar dit sportevenement. Het gemiddelde wereldwijd is 26 procent. Bovendien denken de nuchtere Hollanders immuun te zijn voor de effecten van sponsoring op hun eigen attitude tegenover merken. Maar 7,6 procent verwacht wel beter over sponsorende merken te gaan denken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie