Nieuw maandelijks magazine NRC heet Het Blad

Het tijdschrift vervangt DeLUXE.

Vanmiddag presenteerde NRC Media het nieuwe magazine in de Hermitage in Amsterdam. &;Het Blad bij NRC&; zoals het voluit heet kwam tot nu toe zes keer per jaar uit als DeLUXE. In tegenstelling tot die titel die in groot formaat en op glimmend papier uitkwam, kiest NRC in de nieuwe formule voor een handzaam magazine (met papier van dezelfde kwaliteit). Het Blad verschijnt elke maand.

Volgens commercieel directeur Madelon Hoekstra-Fortuin is de redactionele formule &;fundamenteel gewijzigd&;. &;Inhoudelijk kiezen we er voor om elke maand vaste onderwerpen te laten terugkomen. Mode, stijl, design, wonen, reizen, auto, kunst en culinair vinden allemaal hun vaste plek. En regelmatig krijgt een van die onderwerpen extra aandacht, uitgewerkt in featureverhalen.&;

Het Blad wordt volgens Hoekstra-Fortuin gemaakt voor de NRC-lezers die &;wereldwijs zijn en hechten aan vrijheid. Die in hun nieuwsgierigheid geen grenzen ervaren tussen culturen en generaties. Die leven in een vijver van &;duurzame luxe&; en houden van kunst en cultuur&;. Ze noemt Het Blad &;het enige krantenmagazine van Nederland met internationale allure&;.

Laura Wismans is chef Het Blad bij NRC. Op de cover van het eerste nummer dat komende zaterdag uitkomt, staat filmregisseur Paul Verhoeven, die het eerste exemplaar vandaag uitgereikt kreeg.

De vernieuwingen hebben te maken met de nieuwe koers die NRC vaart. Eerst werd de site nrc.nl volledig vernieuwd en ook de ochtendkrant nrc.next. Nu is ook het magazine aan de beurt. 

Volgens hoofdredacteur Peter Vandermeersch gaat het goed met de betaalde oplage van de NRC-titels. &;Daar heeft het vernieuwde nrc.next mede aan bijgedragen.&;

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie