De nieuwe campagne richt zich primair op de belangrijkste ongevalsoorzaken:
1. Onvoldoende afstand houden.
2. Omstanders (geraakt worden door vuurwerk van een ander).
3. Onvoldoende toezicht op jonge kinderen.
De campagne volgt de formule van vorig jaar (zand in de fles,
vuurwerk in de capuchon en weigeraars afsteken). De slogan 'Je bent een
Rund als je met Vuurwerk stunt' is door Consument en Veiligheid vorig jaar
verruilt voor de slogan ‘Laat je niet verrassen’.
Voor de nieuwe vuurwerkcampagne worden 3 televisiecommercials uitgezonden.
Deze zijn te zien vanaf 8 december tot 2 januari op alle zenders en rond programma’s waar jongeren veelvuldig naar kijken. Meer informatie over het veilig afsteken van vuurwerk is te vinden op veiligheid.nl.
De vuurwerkcampagne is dit
jaar opnieuw ontwikkeld door TBWA\Neboko Campaign.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!