'NPO 1, 2 en 3 moeten tegenwicht bieden aan YouTube en Google'

Nederland 1, 2 en 3 zijn vanaf half augustus NPO 1, 2 en 3. De publieke zenders moeten met een nieuwe naam 'goed te vinden zijn in het mediageweld'.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

NPO-bestuurder Shula Rijxman zegt dat tegen het ANP. 

Niet alleen de publieke tv-netten, ook Zapp en Zappelin krijgen de afkorting van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) voor hun naam. Dat geldt ook voor de radiozenders, die NPO Radio 1, NPO Radio 2, NPO Radio 3FM, NPO Radio 4, NPO Radio 5 en NPO Radio 6 gaan heten.
De wijzigingen gaan in op 19 augustus. Vorig jaar werden al de gezamenlijke internetportal npo.nl en de NPO-apps geïntroduceerd.

Volgens Rijxman wil de publieke omroep herkenbaarheid. &;We geven de Nederlandse Publieke Omroep hiermee een duidelijk en herkenbaar gezicht dat je overal terugziet. De omroepen maken elk jaar opnieuw honderden mooie programma&;s. Het grootste risico is dat ons aanbod te versnipperd raakt. En in al dat mediageweld willen we goed te vinden zijn. Wij denken bijvoorbeeld beter tegenwicht te kunnen bieden aan internationale mediamerken als YouTube, Google en Apple.&;

De individuele omroepen behouden hun eigen logo&;s. De naamswijzigingen kost de NPO ruim 1,5 ton.

Bron: ANP.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie