Online publiciteitsmeter van Biz360

De in Silicon Valley residerende start-up Biz360 lanceerde recent een nieuwe methode waarmee bedrijven publiciteit en online rumoer rond hun merk kunnen meten om zo de effectiviteit van hun pr-campagne te kunnen beroordelen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Wie wil gaan meten kan een abonnement nemen op het door een database die bij de makers staat gestuurde programma, genaamd. Uitgaande van minimaal drie gebruikers rekent Biz360 20.000 dollar per maand abonnementskosten. De elektronische dienst verzamelt automatisch nieuws en opmerkingen in nieuwsgroepen over bepaalde bedrijfstakken en vervolgens worden deze ruwe gegevens geanalyseerd. Zo kan het programma benchmarken hoeveel publiciteit het eigen bedrijf heeft in vergelijking met de concurrentie. In tegenstelling tot knipseldiensten krijgt de gebruiker van dit pakket direct toegang tot de data waardoor sneller op de ontwikkelingen kan worden ingespeeld. Verder bevat het programma lijsten van journalisten op diverse vakgebieden en de bedrijven die zij in hun artikelen aan bod hebben laten komen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie