Opleving PR-branche in aantocht

Martin Sorrel, directeur van een van de grootste communicatieketens ter wereld – WPP – voorspelt dat de PR-branche in 2004 een flinke opleving te wachten staat. En wel een sterkere en snellere opleving dan de concurrenten in de marketingbranche.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Hij zei dit in Londen tijdens een besloten bijeenkomst voor overzeese journalisten van Foreign Press Association. De PR-branche heeft zwaar te lijden gehad onder de wereldwijde economische recessie, maar zal weer flink opknappen als de markt zich herstelt. Maar volgens Sorrel zal het nog tot 2004 duren voordat het zover is.

Sorrel: ‘We hebben de terugslag niet aan zien komen, we dachten dat de branche beter bestand zou zijn tegen een recessie dan tien jaar geleden. We dachten dat we beter beschermd waren omdat we ons gespecialiseerd hadden, ons richtten op zorg, technologie, enzovoort. Maar het tegendeel bleek het geval. Dit jaar en volgend jaar zal er voorzichtig weer in PR geïnvesteerd worden, en in 2004 volgt een opleving.’

Bron: PR Week UK

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie