P&G gaat gezinnen filmen

Procter & Gamble is begonnen met een video-marketing research programma getiteld Everyday Lives. Daarbij worden met de camera verschillende consumenten thuis gevolgd in hun 'dagelijkse routine'.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Van het programma is al een test geweest in de huizen van twintig gezinnen in Engeland die zich als vrijwilliger hadden opgegeven. Ook in Italië deden twintig gezinnen mee. De vrijwilligers werden ervoor betaald. Volgens Marketing Week zou ook China mee gaan lopen in het programma. De P&G-studie wordt gedaan in samenwerking met onderzoeksbedrijf Everyday Lives en geeft P&G inzicht in gedrag waarover consumenten normaal gesproken niet praten. Dat kan P&G inzicht geven in de ontwikkeling van producten en de manier waarop ze gebruikt worden. Volgens een woordvoerster van het concern krijgen de vrijwillgers de opnames vooraf te zien en mogen ze aangeven wat ze er wel en niet in willen hebben. Over wanneer en hoe de opnamen te zien zijn, gaf P&G geen details.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie