P&G zoekt nieuwe ideeën voor online marketing tijdens Dmexco

Ondernemers met een innovatieve dienst rondom digitale marketing of het Internet of Things maken kans op 20.000 euro.

  • Privacy
  • 16 August 2017
  • Claartje Vogel

Procter & Gamble (P&G, o.a. Pampers en Head & Shoulders) wil effectiever omgaan met digitale marketing en vraagt daarom hulp aan startende ondernemers. De multinational houdt een pitchwedstrijd tijdens Dmexco, het grootste digitale marketingevenement in Europa.

Pitchwedstrijd voor ondernemers
Dmexco vindt plaats in Keulen op 13 en 14 september 2017. Ondernemers met een dienst of product rondom digitale marketing of het Internet of Things kunnen tot 31 augustus hun idee insturen. Twintig start-ups mogen op 13 september hun idee pitchen voor de jury van P&G.

De jury kiest vervolgens vier kandidaten die de volgende dag meedoen aan een ‘Shark Tank’-achtige finale. Zij maken kans op de hoofdprijs van 20.000 euro. Sophie Blum, vice-president marketing bij P&G: ‘Ik kijk ernaar uit om te praten met een de knapste koppen van Europa. Ik hoop dat we samen vorm kunnen geven aan de toekomst van merkbouw en onze groei kunnen versnellen.’

Digitale transformatie, disruptie en groei
Marc Pritchard van P&G geeft tijdens Dmexco ook een presentatie over dit thema. Hij deelt zijn ‘routekaart’ om een merk op te bouwen via digitale technologie. Hij heeft het over digitale transformatie, disruptie en groei.

Dit kun je verwachten tijdens Dmexco 2017
Zijn presentatie past goed in het thema van Dmexco. De rode draad dit jaar is de manier waarop verschillende bedrijven veranderen en groeien. De organisatie noemt het ‘lightening the age of transformation’. Een paar belangrijke sprekers zijn marketingdirecteuren Alison Lewis (Johnson & Johnson), Marc Mathieu (Samsung), Philipp Markmann (L’Oreal) en Claudia Willvonseder (IKEA).

Ook de techwereld is goed vertegenwoordigd met sprekers Sheryl Sandberg (Facebook), Jack Dorsey (Twitter), Tim Kendall (Twitter) en Imran Khan (Snapchat). De organisatie verwacht dit jaar meer dan 50.000 bezoekers.

Adformatie doet op 13 en 14 september live verslag.

 

Advertentie