Premium

Roos van Vugt vertrekt bij Social Embassy

Socialemediastrateeg start eigen bureau 'Merkwerker'

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Roos van Vugt vertrekt bij Social Embassy. De sociale mediastrateeg gaat voor zichzelf beginnen. Vanaf begin 2015 gaat ze verder met haar eigen onderneming Merkwerker. 

De belangrijkste reden voor haar vertrek: ‘Haha. Vrijheid. Zeven weken vakantie deze zomer. Meer tijd voor mijn kinderen. En voor kleinschaliger projecten en klanten. Bij Social Embassy werken we vooral voor hele grote bedrijven. Heel leuk, maar na zoveel jaar vind ik het ook spannend om me met kleinere projecten bezig te houden.  Ik vind de ontwikkelingen rondom het gebied van employed media en “brand advocates” super boeiend, maar niet alleen voor grote merken of corporate organisaties. Ik wil ook graag kleinere organisaties hiermee verder helpen.’

Volgens Van Vugt blijft de band met Social Embassy nauw. ‘Het bureau wordt klant van Merkwerker, samen blijven we werken aan een aantal grote projecten op diverse klanten.’

Roos van Vugt werkte de laatste 2,5 jaar bij Social Embassy als senior strategist. Ze adviseerde  bedrijven als Rabobank, KPMG, Wolters Kluwer, DELA en Dove. Van 2008-2012 was zij het ‘sociale boegbeeld’ van Deloitte. Ze ontwikkelde en implementeerde een social media-strategie die een groot deel van de medewerkers veranderde in ‘merkwerkers&;. Met een uitgesproken mening (“als organisaties zeggen dat ze niet op social media hoeven, zeggen ze eigenlijk dat ze de telefoon niet willen opnemen”) blijft ze organisaties adviseren over of en hoe medewerkers social media optimaal kunnen omarmen.  

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie