RTL-zenders best bekeken commerciëlen in juli

RTL Nederland heeft met haar zenders RTL 4, RTL 5 en Yorin de best bekeken commerciële zenders in de maand juli. Nederland 2 was de marktleider.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ondanks de hoge kijkdichtheden van sport op de publieke zenders wist RTL Nederland een gezamenlijk zenderaandeel te behalen van 26,4 procent in de doelgroep Boodschappers 20 ‒ 49 jaar.
RTL 4 kwam uit op een zenderaandeel van 13,3 procent, en werd daarmee tweede achter Nederland 2. Bovenaan de lijst van best bekeken RTL 4-programma's prijkt de Amerikaanse serie 'CSI'. Verdere programma's die het goed hebben gedaan, zijn 'Jouw Baan, Mijn Baan', 'Life Laundry', 'Het Roer Om' en 'Kees & Co', meldt RTL Nederland.

Yorin had een zenderaandeel van 9,2 procent in de doelgroep 20 ‒ 34 jaar. 'CSI: Miami' en de films 'The Real Blonde', 'Rainmaker' en 'Thelma & Louise' droegen daar onder meer aan bij.
RTL 5 scoort in de doelgroep Mannen 20 - 49 jaar een zenderaandeel van 6,8 procent. Het programma dat daaraan de grootste bijdrage heeft geleverd, is ook weer ‘CSI', dat hiermee op alledrie de zenders als best scorende juliprogramma uit de bus komt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie