Shell-manager Communicatiemanager van het jaar

People, planet, profit. Deze drie P’s leverden Tim van Kooten – issuemanager bij Shell – gisteren nog een vierde P op: de Prijs voor Communicatiemanager van het jaar 2002. Op het Nationaal Communicatiecongres werd hij gehonoreerd voor zijn inspanningen voor de corporate identity campagne van Shell. Hij ontving hiervoor de Röhring.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Verrast, maar ontzettend gelukkig was Van Kooten met zijn prijs. ‘Na allle kritische geluiden vanuit de maatschappij is deze prijs een mooie erkenning voor alle inspanningen tot nu toe. Maar eigenlijk begint het echte werk nu pas: de dialoog aangaan met de stakeholders.’ Overigens laat van Kooten weten: ‘De prijs is natuurlijk niet voor mij, maar voor het hele team.’ Voor het Nederlandse deel van de campagne is een team van acht man/vrouw verantwoordelijk.

De component durf in de campagne gaf volgens de vakjury de doorslag in de nek-aan-nek-race tussen Shell en het Reinier de Graaf ziekenhuis. ‘Met de campagne neemt Shell een kwetsbare opstelling in en vervult ze een voorbeeldrol in de commmunicatie rondom corporate social responsibility, ’ aldus de jury. Het ziekenhuis kreeg wel een eervolle vermelding. Saskia ter Kuile, verantwoordelijk voor het in- en externe communicatiebeleid, verrichtte volgens de jury ‘heel veel goed vakwerk met zeer beperkte middelen’.

Meer over het congres leest u de komende dagen op deze site en in het decembernummer van Communicatie.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie