Sony Playstation wint reclameprijs

Sony PlayStation heeft op het Cannes Lions International Advertising Festival de Grand Prix award gekregen voor de reclamespot 'Mountain', waarin duizenden mensen op elkaar springen en klimmen om zo een menselijke berg te vormen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De middelen die voor deze reclamespot zijn aangewend, kun je vergelijken met die van een minifilm. Om de berg van levende mensen overtuigend in beeld te brengen werden 500 figuranten gebruikt. Met special effects werd een levende berg van mensen gecreëerd die tot de hoogste wolkenkrabbers reikt.

De commercial, gemaakt door TBWA, maakte ook inhoudelijk indruk op de jury.

‘In de spot Mountain wordt op zo'n mooie manier verwoord hoe je ergens naar kunt streven, en hoe iedereen hieraan kan meedoen’, aldus de voorzitter van de jury, Piyush Pandey.

Volgens jurylid Linda Kaplan Thaler demonstreerde de reclamefilm dat, ondanks het feit dat landen tegen elkaar vechten, mensen van over de hele wereld nieuwe manieren vinden om samen te komen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie