Trouw zet lezers in voor nieuwe campagne

Vanaf eind augustus komt Trouw met een geïntegreerde wervings-publiekscampagne.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De campagne wil tegelijkertijd twee dingen doen: de aard van Trouw bekendmaken bij potentiële nieuwe abonnees en een band smeden tussen die prospects en de Trouw-lezer/abonnee. In tijdschriften en op de radio nodigt de Trouw-redactie prospects uit om vooral met abonnees te gaan praten als ze willen weten wat voor soort krant Trouw is, want die kunnen dat beter en objectiever vertellen dan de makers van de krant. In de advertentie en radiospot komt alvast een mening van een abonnee aan bod.

In haar eigen krant en via direct mail gaat Trouw vertellen dat de abonnees vragen van buitenstaanders kunnen verwachten over hun krant. Mocht zo'n gesprek soepel verlopen, dan zou het Trouw helemaal niet zo slecht uitkomen als die abonnee dan een (proef)abonnement afsloot, zo meldt het dagblad. Er komt ook een boekje uit over hoe wel en niet te werven plus een programma met aanbiedingen. De campagne moet uiteindelijk naast de gebruikelijke wervingsmethoden voor een extra vaste instroom van abonnementen moet gaan zorgen. Onderzoek wees volgens de PCM-krant uit dat 80 procent van de lezers op enigerlei wijze z'n medewerking aan deze plannen wilde geven.

De campagne werd ontwikkeld door De Frank Pels Company (High Involvement + Frank Pels).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie