Weinig kennis van praktijk belevingscommunicatie

Theorie en praktijk liggen bij belevingscommunicatie ver uit elkaar. Veel mensen kennen het begrip, maar leest nauwelijks de theorie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit onderzoek van Martijn Arets (vrijetijdsmanagement Hogeschool INholland) in samenwerking met bureau In’tent. Doel was te achterhalen hoe serieus de branche bezig is met belevingscommunicatie en hoe deze vorm zich in de toekomst zal ontwikkelen.

Waar 89 procent van de respondenten zegt bekend te zijn met het begrip belevingscommunicatie, maar een kleine 52 procent is bekend met de theorie rond dit begrip. Tweederde van de bureaus is van mening dat interne voor externe belevingscommunicatie gaat. De ruime meerderheid (79,8 procent) vindt dat het voor de lange termijn is bedoeld, 98,4 procent zegt dat het structureel moet worden ingezet.

Slechts 40 procent neemt de interne bedrijfsidentiteit als uitgangspunt voor belevingscommunicatie. Het wordt nauwelijks toegepast in interne middelen als intranet, intern magazine en jaarverslagen.

Een enquête is naar 4700 bureaus gestuurd. De respons hierop was 8 procent.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie