Ziggo verloor sinds de fusie al 162.000 abonnementen

De integratie met UPC zorgde voor klantenverlies en ook de omzet liep terug.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In het eerste kwartaal na de fusie met UPC verloor Ziggo 56.600 klanten en 87.000 abonnementen. Sinds de aankondiging van de fusie - vorig jaar april - nam het aantal abonnementen af met 162.700. In totaal heeft Ziggo Nederland nog 9,798 miljoen abonnementen. 

Dat blijkt uit de cijfers over het tweede kwartaal van 2015. 

Topman Baptiest Coopmans zegt dat de afname van klanten en abonnementen onder meer wordt veroorzaakt door &;voortdurende operationele uitdagingen als gevolg van de netwerk- en productharmonisatie en de verdere integratie van de onderneming&;.

De omzet van Ziggo daalde met 2,2 procent en kwam uit op 617,9 miljoen euro. De winst was in het tweede kwartaal 32,4 miljoen euro.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie