"1 op de 5 zoekt werk via mobile"

Vacaturesites maken een moeilijke tijd door nu betaalde en zogeheten freemium modellen elkaar bestrijden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Werkgevers/adverteerders moeten kiezen uit duizenden vacaturesites en bewegen meer en meer in de richting van zelf werven via hun eigen social media en WerkenBij-websites. Employer branding telt nu, en door zelf extra bereik te creëeren via bijvoorbeeld print media en te werken met nieuwe technieken, zoals mobile bannering, hebben de vacaturesites -die nog nauwelijks mobielvriendelijk zijn- het moeilijker dan ooit.

Als het zo doorgaat veroveren de werkgevers met hun eigen mobiele Werkenbijsites de smartphones van de sollicitanten en is zelfs een revival van de personeelsadvertentie in print voorzien van een koppeling naar mobile niet denkbeeldig.

Het sollicitatiegedrag van werkzoekenden en carrièreverbeteraars verandert door de opkomst van mobile. Uit het laatste Mobile Planet rapport van Google (1e kwartaal 2012) blijkt dat de penetratie van smartphones inmiddels 43% is, een stijging van 10% binnen 12 maanden. Mobile neemt inmiddels een centrale plaats in het dagelijks leven in, en 76% van de gebruikers neemt de smartphone zelfs mee naar het werk. Uit een , Head of Industry for Recruitment van Google UK, gehouden op 5 oktober jl., blijkt zelfs dat 1 op de 5 zoekopdrachten naar vacatures via mobile wordt uitgevoerd! Géén mobiele (vacature)website als werkgever betekent dus gegarandeerd een aantal teleurgestelde bezoekers.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie