Folderbombardement

Soms overweeg ik opnieuw een Ja/Nee sticker op mijn brievenbus te plakken. Helaas is dat voor mensen in het marketing- en reclamevak onmogelijk. Je wilt bijblijven, want de wereld verandert razendsnel. Toch?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Zeker na een weekje afwezigheid wordt de aanslag op het milieu en de brievenbus weer helemaal duidelijk. Behalve de reguliere post is alles ouderwets geroep en geschreeuw om aandacht. De een al harder dan de ander, alsof social media, mobile marketing, augmented reality en QR codes helemaal niet bestaan.

Niks nieuwe media.

Traditionele retail piept en kraakt, maar beweegt niet. De teloorgang van de branche wordt voor het gemak, in ieder geval ten dele, maar toegeschreven aan nieuwe media. Ondertussen gaat het folderbombardement gewoon door. Hoezo zoeken naar toegevoegde waarden en onderscheidend vermogen door gebruik te maken van die nieuwe media. Waarom zou je een QR code in je folder of flyer laten verwijzen naar je mobiele webshop, extra informatie of speciale aanbieding? Te druk zeker om de volgende ‘pakkende’ folder te produceren en over de moderne consument uit te storten?

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
bipin
<a href="https://uxmag.com/readers/googletranslate/">https://uxmag.com/readers/googletranslate</a>
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie